Löpning+MTB sträcka

Efter att en lätt rogaining där olika kontroller har tagits i valfri ordning så växlar vi här på den stora grusplanen väster om Frykstastugan där man stämplar i kontroll 100 och ger oss löpande söder ut med en höger, höger, vänstersväng, sedan vidare på den gamla banvallen (nerför hela vägen) under vägen och vidare till parkeringsplatsen nedanför fryksta slalombacke, springer sedan längst ner i backen mot den högra sidan av backen och sedan upp till fikaplatsen, sedan raka vägen till den stora grusplanen där man åter  stämplar i kontroll 100, hoppar på sin MTB (en vanlig cykel tar du dej tyvärr inte fram med). Du cyklar förbi stugan på vänster sida mot en röd lada och följer den vägen till första stora korsningen, där svänger du vänster och cyklar mot Örnäs, vid skylten fortsätter du till nästa 90 böj till vänster där finns en bom och en stig bredvid där skall du in, brant nedförsbacke … följ vägen tills du kommer till en T korsning ta vänster och höger tills du kommer till en vändplan. Här är det förmodligen fortfarande blött, lite släpa och dra cykel i ca 500m. Du ser en grusväg som går svagt neråt det är den du skall ta, inte grusvägen uppför. Följ vägen fram till en stor asfaltväg, mot asfaltvägen kan det ligga ett stort antal omkullblåsta stora/små träd som man får krypa under eller kanske köra över vilket som passar bäst för er. Sväng höger, följ asfaltvägen tills ni i en nedförsbacke ser en bom på på höger sida där skall ni in på en grusväg, följ grusvägen vänster/höger/vänster sedan fram till en vändplan där i slutet lite snett till vänster finns en stig kör på den, finns inte så mycket att ta fel på  sväng vänster när ni ser en stig som börjar torna upp sig som en vägg full med sten…. följ den lilla stigen till skjutbanan korsa den, ut till grusvägen, väl där ta höger, följ grusvägen raka spåret till  framför frykstastugan där målet och duschen hägrar.

Gpx fil på hela sträckan finns här